Marijn Poels heeft, inspelend op de vraag naar praktijkgericht onderwijs, een serie van vier klinische lessen ontwikkeld over chronische ziektebeelden en hun impact op voetklachten. Elke twee uur durende les biedt diepgaande inzichten en praktische informatie. De eerste les over Oncologie werd door deelnemers zeer positief ontvangen. We verwachten eenzelfde waardering voor de overige geaccrediteerde lessen. We hebben de prijzen bewust laag gehouden om iedereen kennis te laten maken met de hoge kwaliteit van ons onderwijs.
Een klinische les is een praktijkonderwijsmethode om kennis en informatie uit de praktijk met elkaar te delen en/of nieuwe kennis en informatie in te winnen over een bepaald verzorgend (Voetzorg) onderwerp of een vaardigheid / interventie met als doel deze te kunnen toe passen in de actuele praktijk.
Marijn Poels, directeur voetzorg+ en directeur/mede-eigenaar van Paramedische Voetzorg heeft het initiatief genomen om 4 klinische lessen voor de voetzorg uit te werken volgens deze methode. In een klinische les wordt de casus van een patiënt uitgediept vanaf het moment van aanmelding bij de praktijk, intake, maken van een behandelplan, communicatie met behandelend arts, te verlenen zorg, afwijking en aanpassing behandelplan, beeldvorming, verslaglegging, aanbevelingen zelfzorg, terugrapportage aan de arts.